| ||
1. | Bezludzie i człowiekocentryzm
WIADOMOŚCI LITERACKIE Nr 6 r. 2013, str. 60-61 (Artykuł) Jarosław Klejnocki | |
2. | Czytanie winno być przygodą
POLONISTYKA Nr 6 r. 2013, str. 8-9 (Artykuł) Jarosław Klejnocki | |
3. | Et in Utopia ego
WIADOMOŚCI LITERACKIE Nr 5 r. 2013, str. 62-63 (Artykuł) Jarosław Klejnocki | |
4. | Jeszcze o językach miłości (cz.2)
WIADOMOŚCI LITERACKIE Nr 4 r. 2013, str. 52-53 (Artykuł) Jarosław Klejnocki | |
5. | Modele gatunkowe tekstu pisanego przez uczniów na egzaminie maturalnym (w kontekście planowanej modernizacji matury z języka polskiego)
PORADNIK JĘZYKOWY Nr 1 r. 2013, str. 39-52 (Artykuł) Agnieszka Mikołajczuk | |
6. | O językach miłości (cz. I)
WIADOMOŚCI LITERACKIE Nr 3 r. 2013, str. 58-59 (Artykuł) Jarosław Klejnocki | |
7. | O RADOŚCI w ujęciu lingwistycznym: z problemów semantycznych badań porównawczych
ETNOLINGWISTYKA Tom 25 r. 2013, str. 219-238 (Artykuł) Agnieszka Mikołajczuk | |
8. | Poezja jako azyl
POEZJA DZISIAJ Nr 99 r. 2013, str. 131-132 (Artykuł) Jarosław Klejnocki | |
9. | Prof. dr hab. Jerzy Podracki – Profesor słowa, człowiek czynu
PORADNIK JĘZYKOWY Nr 1 r. 2013, str. 7-13 (Inne) Magdalena Trysińska | |
10. | Słowo pasterskie o e-bookach
WIADOMOŚCI LITERACKIE Nr 2 r. 2013, str. 61-62 (Artykuł) Jarosław Klejnocki | |
11. | Galicyzmy jako podstawa derywacyjna wyrazów polskich
PORADNIK JĘZYKOWY Nr 1 r. 2012, str. 76-84 (Artykuł) Józef Porayski-Pomsta | |
12. | Problem mowy egocentrycznej i uspołecznionej w rozwoju mowy dziecka
PORADNIK JĘZYKOWY Nr 10 r. 2012, str. 5-17 (Artykuł) Józef Porayski-Pomsta | |
13. | Sprawozdanie prezesa Towarzystwa Kultury Języka za rok 2011
PORADNIK JĘZYKOWY Nr 5 r. 2012, str. 107-110 (Sprawozdanie) Józef Porayski-Pomsta | |
14. | Wieloznaczność terminu błąd językowy w interdycyplinarnym obszarze badań nad dysleksją
PORADNIK JĘZYKOWY Nr 10 r. 2012, str. 52-59 (Artykuł) Maria Przybysz-Piwko | |
15. | Zagadnienia periodyzacji rozwoju mowy dziecka
STUDIA PEDAGOGICZNE Tom 20 r. 2011, str. 173-198 (Artykuł) Józef Porayski-Pomsta | |
16. | Zagadnienie periodyzacji rozwoju dziecka
STUDIA PEDAGOGICZNE Tom 20 r. 2011, str. 173-198 (Artykuł) Józef Porayski-Pomsta | |
| ||
17. | Miłosz w szkole. Szkice interpretacyjne
STENTOR, r. 2013 (Książka) Jarosław Klejnocki (Redaktor) | |
18. | Nowoczesność w polonistycznej edukacji
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, r. 2013 (Książka) Magdalena Trysińska (Redaktor), Anna Pilch (Redaktor) | |
| ||
19. | Aksjologia świata dzięcięcego, czyli o potrzebie edukacji medialnej w nowoczesnej szkole
w: Nowoczesność w polonistycznej edukacji, str. 221-240, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce) Magdalena Trysińska, Joanna Budkiewicz-Żeberska | |
20. | Ale książki
w: Miłosz w szkole. Szkice interpretacyjne, str. 165-168, STENTOR, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce) Jarosław Klejnocki | |
21. | Dziecko w swiecie fonemów i morfemów, czyli o sposobach wspomagania rozwoju językowego oraz świadomości (meta)językowej ucznia z trudnościami w nabywaniu umiejętności czytania i pisania
w: Dziecięce poznawanie świata. Mowa i jej rozumienie, str. 126-143, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce) Maria Przybysz-Piwko | |
22. | Film animowany jako tekst o wtórnej funkcji edukacyjnej
w: Język a Edukacja 2. Tekst edukacyjny, str. 81-94, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce) Magdalena Trysińska | |
23. | Notatnik: Brzegi Lemanu
w: Miłosz w szkole. Szkice interpretacyjne, str. 123-126, STENTOR, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce) Jarosław Klejnocki | |
24. | Obraz fascynacji w języku polskim (wybrane zagadnienia)
w: Tělo, smysly, emoce v jazyce, str. 44-53, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická Fakulta, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce) Agnieszka Mikołajczuk | |
25. | Rue Descartes
w: Miłosz w szkole. Szkice interpretacyjne, str. 152-155, STENTOR, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce) Jarosław Klejnocki |