Wyniki wyszukiwania

Parametry zapytania
  
Jednostka:Zakład Filozoficznych Podstaw Pedagogiki

                

Publikacja w czasopiśmie

26. 'The Journal of Philosophy of Education' 2001
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom XLIX Nr 1-2 r. 2004, str. 0023-5938 / 337-348 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
27. Michael Peters, Heidegger, Education and Modernity
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Nr 1-2 r. 2004, str. 313-317 (Recenzja)
Paulina Sosnowska
28. Odpowiedzialność dziejowa w teorii Sergiusza Hessena
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Nr 4 r. 2004, str. 27-53 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
29. Przedmowa i wprowadzenie do teorii cnoty
PRZEGLĄD FILOZOFICZNO-LITERACKI Nr 7 r. 2004, str. 7-42 (Artykuł)
Immanuel Kant (Autor oryginału), Paulina Sosnowska (Tłumacz), Ewa Drzazgowska (Tłumacz)
30. Wprowadzenie do metafizyki moralności
PRZEGLĄD FILOZOFICZNY Nr 3 r. 2003, str. 137-152 (Artykuł)
Paulina Sosnowska (Tłumacz), Immanuel Kant (Autor oryginału), Ewa Drzazgowska (Tłumacz)
31. Filozofia Kanta i jej recepcja / Roman Kozłowski
EDUKACJA FILOZOFICZNA Nr 33 r. 2002, str. 373-377 (Recenzja)
Paulina Sosnowska
32. W stronę wspólnego dobra / Paweł Śpiewak
CIVITAS STUDIA Z FILOZOFII POLITYKI Nr 4 r. 2000, str. 220-225 (Recenzja)
Paulina Sosnowska
33. O zniewoleniu technologicznym człowieka
SEMINARE. POSZUKIWANIA NAUKOWE Tom 11 r. 1995, str. 147-160 (Artykuł)
Halina Rotkiewicz
34. Glosa do tekstu Christoha Wulfa Paradygmaty nauki o wychowaniu. Powstanie nauki o wychowaniu w Niemczech
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom 4 r. 1993, str. 91-94 (Artykuł)
Andrea Folkierska
35. Cuwilizacja współczesna i wychowanie. Poglądy Marshalla Mc Luhana a myśl pedagogiczna Johna Dewey`a
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Nr 4 r. 1979, str. 29-43 (Artykuł)
Halina Rotkiewicz
36. Mentalność a ideologia i światopogląd jako dwa aspekty świadomości społecznej w wybranych koncepcjach socjologicznych
STUDIA PEDAGOGICZNE Tom 30 r. 1974, str. 15-82 (Artykuł)
Andrea Folkierska

Książka

37. Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, r. 2012 (Książka)
Rafał Godoń
38. Zmierzch kształcenia.Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, r. 2012 (Książka)
Jan Rutkowski
39. Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, r. 2009 (Książka)
Paulina Sosnowska
40. Wychowanie jest wychowaniem siebie: Idea uniwersytetu - wczoraj, dziś, jutro. To co stare i to co nowe; Autorytety i wolność krytyczna: Wychowanie jest wychowaniem siebie
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, r. 2008 (Książka)
Paulina Sosnowska (Tłumacz), Hans Gadamer (Autor oryginału)
41. Antropologia w ujęciu pragmatycznym
, r. 2005 (Książka)
Ewa Drzazgowska (Tłumacz), Immanuel Kant, Paulina Sosnowska (Tłumacz)
42. Filozofia wychowania Sergiusza Hessena
Wydawnictwo Żak, r. 1997 (Książka)
Halina Rotkiewicz (Redaktor)

Publikacja w książce

43. Dialektyka hermeneutyczna jako przestrzeń twórczej wolności, czyli o wyzwalającym doświadczeniu wychowania
w: Rzeczywistość edukacyjna. Wolność a wychowanie : problemy, dylematy, kontrowersje, str. 333-357, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, r. 2014 (Esej lub rozdział w książce)
Małgorzata Przanowska
44. Autorytet czy partnerstwo? (2006/2007)
w: Od 50- do 60-lecia : wykłady inauguracyjne i laudacje 2003 - 2013, str. 978-83-235-1393-3 / 57-68, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce)
Andrea Folkierska
45. Cnota i wiara. Studium z zachodniej terminologii etycznej : problem ontologii w najnowszej filozofii niemieckiej [przekład]
w: Apokalipsa i polityka : eseje mesjańskie, str. 978-83-62609-11-6 / 1-2, Fundacja Augusta hrabiego Cieszkowskiego, r. 2013 (Inne)
Jacob Taubes (Autor oryginału), Paulina Sosnowska (Tłumacz)
46. Spór o prawomocność epoki nowożytnej
w: Mit, Metafora, Sekularyzacja. Wprowadzenie do filozofii Hansa Blumenberga, str. 241-261, Wydawnictwo Naukowe Scholar, r. 2013 (Esej lub rozdział w książce)
Paulina Sosnowska
47. Człowiek jako pytanie.Miniatura o 'transcedencji' w doświadczeniu?
w: Księga streszczeń - IX Zjazd Filozoficzny 17-21 września 2012, str. 978-83-61975-72-4 / 135-135, r. 2012 (Inne)
Małgorzata Przanowska
48. Język a podmiot. Dwie hermeneutyki, dwie dialektyki
w: W(okół) współczesnej filozofii francuskiej : komentarze, nawiązania, inspiracje, str. 978-83-7467-196-5 / 113-143, Wydawnitwo Naukowe Akademii Pomorskiej, r. 2012 (Esej lub rozdział w książce)
Małgorzata Przanowska
49. Podstawowe założenia późnej nowoczesności i ich implikacje pedagogiczne
w: 'Po życie sięgać nowe...' : teoria a praktyka edukacyjna, str. 978-83-7780-171-0 / 274-280, Wydawnictwo Adam Marszałek, r. 2012 (Esej lub rozdział w książce)
Jan Rutkowski
50. The Recluctant Phenomenology of Hannah Arendt,
w: Crossing Borders. Grenzen (über)denken. Beiträge zum 9. Internationalen Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Philosophie in Wien“, str. 1007-1016, r. 2012 (Artykuł)
Paulina Sosnowska

<<< Poprzednie <<<   >>> Następne >>>