| ||
76. | Music during the Nazi Occupation of Poland and its Emotional Aspects
w: Besatzungsmacht Musik. Zur Musik- und Emotionsgeschichte im Zeitalter der Weltkriege (1914-1949), str. 207-224, Transcript Verlag, r. 2012 (Artykuł) Katarzyna Naliwajek-Mazurek | |
77. | Postserialne reperkusje w twórczości G. Ligetiego i R. Haubenstocka-Ramatiego
w: Kompozytor i jego świat. Bronisław Kazimierz Przybylski in memoriam, str. 57-73, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów, r. 2012 (Artykuł) Iwona Lindstedt | |
78. | Fraktale w muzyce
w: Człowiek, kultura, historia, str. 189-209, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, r. 2011 (Artykuł) Iwona Lindstedt | |
79. | Muzyka - jej struktura, przeżycie i przesłanie. W kręgu dociekań muzyczno-estetycznych Zofii Lissy
w: Zofia Lissa, Wybór pism estetycznych, str. 7-30, Universitas, r. 2008 (Artykuł) Zbigniew Skowron | |
80. | 'Kennst du das Land?' Johanna Wolfganga Goethego w pieśniach Moniuszki i kompozytorów niemieckich
w: Książę muzyki naszej. Twórczość Stanisława Moniuszki jako dziedzictwo kultury polskiej i europejskiej, str. 23-34, Uniwersytet Fryderyka Chopina w Warszawie, r. 2008 (Esej lub rozdział w książce) Agnieszka Chwiłek | |
81. | Sophie Ruhlman, Introduction. Litteratures
w: www.chopin.pl, str. 1-1, Towarzystwo im. Fryderyka Chopina, r. 2008 (Artykuł) Katarzyna Naliwajek-Mazurek | |
82. | The Role of Music in the Resistance Activity of Constantin Regamey
w: Musik und Widerstand, str. 100-101, Juedisches Museum der Stadt Wien, r. 2008 (Artykuł) Katarzyna Naliwajek-Mazurek | |
83. | The Scriabin Theme in the First Phase of Karol Szymanowski's Creative Development
w: Karol Szymanowski: Works - Reception - Contexts, str. 26-38, Institute of Musicology University of Warsaw, r. 2008 (Esej lub rozdział w książce) Agnieszka Chwiłek | |
84. | 'Zeszyt myśli' Witolda Lutosławskiego jako dokument jego drogi twórczej
w: Karol Szymanowski w perspektywie kultury muzycznej przeszłości i teraźniejszości, str. 639-655, Musica Iagellonica, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, r. 2007 (Artykuł) Zbigniew Skowron | |
85. | Kilka uwag o formie muzycznej w refleksji estetycznej i praktyce kompozytorskiej Karola Szymanowskiego
w: Karol Szymanowski w perspektywie kultury muzycznej przeszłości i teraźniejszości, str. 121-133, Musica Iagellonica, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, r. 2007 (Artykuł) Agnieszka Chwiłek | |
86. | O problemie polskiej szkoły kompozytorskiej raz jeszcze
w: Karol Szymanowski w perspektywie kultury muzycznej przeszłości i teraźniejszości, str. 619-637, Musica Iagellonica, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, r. 2007 (Artykuł) Iwona Lindstedt | |
87. | Schenker Heinrich
w: Encyklopedia muzyczna PWM, str. 91-93, PWM, r. 2007 (Hasło encyklopedyczne) Iwona Lindstedt | |
88. | Schumann Robert
w: Encyklopedia muzyczna PWM, str. 172-186, PWM, r. 2007 (Hasło encyklopedyczne) Agnieszka Chwiłek | |
89. | Szymanowski Karol
w: Encyklopedia muzyczna PWM, str. 275-298, PWM, r. 2007 (Hasło encyklopedyczne) Zofia Helman-Bednarczyk | |
90. | The Date of Chopin's Arrival in Paris
w: Anthropology-History-Analysis, str. 95-103, Musicology Section of the Polish Composer's Union, Institute of Musicology, University of Warsaw, r. 2007 (Artykuł) Zofia Helman-Bednarczyk, Hanna Wróblewska-Straus | |
91. | Wstęp i komentarz
w: Lissa Zofia, Zarys nauki o muzyce, wyd. 6, str. 5-11, Agencja Wydawnicza Ad Oculos, r. 2007 (Artykuł) Iwona Lindstedt | |
92. | Il passait pour perdu...
w: La note bleue. Melanges offerts au Professeur Jean-Jacques Eigeldinger, str. 35-44, Peter Lang-Editions scientifiques internationales, r. 2006 (Artykuł) Zofia Helman-Bednarczyk, Hanna Wróblewska-Straus | |
93. | Imitation et expression: la musique dans 'Reflections critiques sur la poesie et sur la peinture' de Jean-Baptiste Du Bos (1719)
w: La note bleue. Melanges offerts au Professeur Jean-Jacques Eigeldinger, str. 191-200, Peter Lang-Editions scientifiques internationales, r. 2006 (Artykuł) Zbigniew Skowron | |
94. | On Methods of Analysing Sonoristic Music in the Context of Musical Sonology of Józef M. Chomiński
w: Poland in Europe. Musical Sources - Repertoire - Style, str. 93-125, Instytut Muzykologii UW, Sekcja Muzykologów ZKP, r. 2006 (Artykuł) Iwona Lindstedt | |
95. | Szymanowski Karol
w: Die Musik in Geschichte und Gegenwart, str. 403-414, Baerenreiter, r. 2006 (Hasło encyklopedyczne) Zofia Helman-Bednarczyk | |
96. | Baird Tadeusz
w: Kompozytorzy polscy 1918-2000, t. 2: Biogramy, str. 75-78, Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, r. 2005 (Hasło encyklopedyczne) Iwona Lindstedt | |
97. | Ciuciura Leoncjusz
w: Kompozytorzy polscy 1918-2000, t. 2: Biogramy, str. 157-158, Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, r. 2005 (Hasło encyklopedyczne) Iwona Lindstedt | |
98. | Creating a Legend or Reporting Facts? Chopin as a Performer in the Biographical Accounts of F. Liszt, M.A. Szulc, and F. Niecks
w: Chopin in Performance: History, Theory, Practice, str. 9-23, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, r. 2005 (Artykuł) Zbigniew Skowron | |
99. | Dodekafonia i serializm w twórczości kompozytorów polskich XX wieku, t. I Eseje
w: Kompozytorzy polscy 1918-2000, str. 249-259, Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, r. 2005 (Artykuł) Iwona Lindstedt | |
100. | Głos w dyskusji.Osobowość Witolda Lutosławskiego
w: Witold Lutosławski i jego wkład do kultury muzycznej XX wieku, str. 156-158, Musica Iagellonica, r. 2005 (Inne) Zofia Helman-Bednarczyk |