| ||
51. | Equivocal Sound and Image: Activating The Senses in Nasca Art
w: Studien zur Musikarchäologie (studies in Music Archaeology), str. 251-258, Verlag Marie Leidorf GmbH, r. 2012 (Artykuł) Anna Gruszczyńska-Ziółkowska | |
52. | I was filled with joy in May...The Garden of Love as a Symbol of the Revival of Life
w: Logos in der Musik, str. 567-585, r. 2012 (Artykuł) Sławomira Kominek | |
53. | O Queen II na dwa głosy. Słowno-muzyczne wokalizacje grupy Queen
w: Unisono w wielogłosie 3. Rock a korespondencja sztuk, str. 3-15, Wydawnictwo GAD Records, r. 2012 (Artykuł) Mariusz Gradowski, Monika Konert-Panek | |
54. | O Queen II na dwa głosy. Słowno-muzyczne wokalizacje grupy Queen.
w: Unisono w wielogłosie 3, str. 46-68, GAD Records, r. 2012 (Esej lub rozdział w książce) Mariusz Gradowski, Monika Konert-Panek | |
55. | Różycki Ludomir
w: Szymanowski. Od Tymoszówki do Atmy, str. 102-103, PWM, r. 2012 (Hasło encyklopedyczne) Tomasz Baranowski | |
56. | Sunturhuasi – cud Matki Boskiej czy testament Manko Inki? Przykład zastosowania wyników badań muzykologicznych do analizy malarstwa szkoły cuzkeńskiej przełomu XVII i XVIII wieku
w: Z badań nad ikonografią muzyczną do 1800. Źródła - problemy – interpretacje, str. 199-214, Liber Pro Arte, Instytut Sztuki PAN, r. 2012 (Artykuł) Anna Gruszczyńska-Ziółkowska | |
57. | The Türkmen GökdepeMukamy. An Analytic Study
w: Musik im Orient. Zwischen Maqam und Epengesang., str. 185-201, Are Editon, r. 2012 (Artykuł) Sławomira Kominek | |
58. | Witkowski Georges Martin
w: Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna., str. 220-220, PWM, r. 2012 (Artykuł) Tomasz Baranowski | |
59. | Na pomieszane języki. Niemen na eksport - kampania włoska
w: Unisono w wielogłosie 2. W kręgu nazw i wartości, str. 13-18, GAD Records, r. 2011 (Artykuł) Mariusz Gradowski | |
60. | O tym, jaki powinien być muzyk. Pouczenie Kejkāwūsa ibn Eskandara
w: Muzyka jest zawsze współczesna. Studia dedykowane Profesor Alicji Jarzębskiej, str. 259-269, Musica Iagellonica, r. 2011 (Artykuł) Sławomira Kominek | |
61. | Scriabin and the Modernist Idea of Correspondance des arts
w: Musik in der Moderne / Music and Modernism, str. 179-186, Böhlau Verlag, r. 2011 (Artykuł) Tomasz Baranowski | |
62. | The garden of love
w: Atlante Storico della Musica nel Medioevo. Progetto editoriale di Vera Minazzi, str. 178-182, Jaca Book Milano, r. 2011 (Artykuł) Sławomira Kominek | |
63. | „My soul is sad...”. The Songs of Karłowicz – between Romanticism and Modernism
w: European Fin-de-siècle and Polish Modernism. The Music of Mieczysław Karłowicz, str. 347-370, Ut Orpheus Edizioni, r. 2010 (Artykuł) Tomasz Baranowski | |
64. | Był maj w marzeniu moim sennym…Ogród miłości jako symbol odnowienia życia
w: Muzyka w ogrodzie. Ogród w muzyce, str. 9-61, Słowo Obraz/terytoria, r. 2010 (Artykuł) Sławomira Kominek | |
65. | Darvish Ali’s Treatise on music as a Historical source
w: Historical Sources and Source Critique. Proceedings of the 17. Meeting of the ICTM Study Group on Historical Sources of Traditional Music held in Stockholm, str. 307-317, r. 2010 (Artykuł) Sławomira Kominek | |
66. | Kompozytor między dramatem a teatrem. „Operowe” projekty Aleksandra Skriabina
w: Od literatury do opery i z powrotem. Studia nad estetyką teatru operowego, str. 177-192, Wydawnictwo MADO, r. 2010 (Artykuł) Tomasz Baranowski | |
67. | Niemen bez Niemena
w: Unisono na pomieszane języki. O rocku, jego twórcach i dziełach (w 70-lecie Czesława Niemena), str. 43-59, GAD Records, r. 2010 (Artykuł) Mariusz Gradowski | |
68. | Analiza muzykologiczna pieśni Sibińczyków
w: Folklor ludów tunguskich, str. 271-278, Wydawnictwo Akademickie Dialog, r. 2009 (Artykuł) Anna Gruszczyńska-Ziółkowska | |
69. | Orpheus in Mersenne. The Figure of the Ideal Musician
w: Polish Studies on Baroque Music, str. 196-214, Institute of Musicology-University of Warsaw, Musicology Section of the Polish Composers' Union, r. 2009 (Artykuł) Sławomira Kominek | |
70. | Tailleferre Germaine
w: Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna, str. 7-8, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, r. 2009 (Hasło encyklopedyczne) Tomasz Baranowski | |
71. | Teologia 'Dwudziestu spojrzeń na Dzieciątko Jezus'
w: Olivier Messiaen we wspomnieniach i refleksji badawczej, str. 113-123, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów, r. 2009 (Artykuł) Tomasz Baranowski | |
72. | Terrasse Claude Antoine
w: Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna, str. 62-63, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, r. 2009 (Hasło encyklopedyczne) Tomasz Baranowski | |
73. | Tournemire Charles
w: Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna, str. 135-136, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, r. 2009 (Hasło encyklopedyczne) Tomasz Baranowski | |
74. | Vidal Paul
w: Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna, str. 270-270, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, r. 2009 (Hasło encyklopedyczne) Tomasz Baranowski | |
75. | Msze polskie Stanisława Moniuszki w świetle historii gatunku
w: Książę muzyki naszej. Twórczość Stanisława Moniuszki jako dziedzictwo kultury polskiej i europejskiej, str. 125-133, Uniwersytet Fryderyka Chopina w Warszawie, r. 2008 (Esej lub rozdział w książce) Tomasz Baranowski |