Wyniki wyszukiwania

Parametry zapytania
  
Jednostka:Zakład Filozoficznych Podstaw Pedagogiki

                

Publikacja w czasopiśmie

1. Publikacje Bogdana Nawroczyńskiego (1882-1974) w 'Kwartalniku Pedagogicznym'
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom 233 Nr 3 r. 2014, str. 0023-5938 / 53-75 (Artykuł)
Małgorzata Przanowska
2. Człowiek jako pytanie. O dialektycznym transcendowaniu w doświadczeniu kształtującego słuchania
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom LVIII Nr 2 (228) r. 2013, str. 0023-5938 / 49-76 (Artykuł)
Małgorzata Przanowska
3. O źródłach nowoczesności według Erica Voegelina
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom LVIII Nr 1 (227) r. 2013, str. 0023-5938 / 5-16 (Artykuł)
Jan Rutkowski
4. Teologia polityczna i nowożytność : Hans Blumenberg kontra Carl Schmitt
KRONOS. METAFIZYKA, KULTURA, RELIGIA Nr 2 r. 2013, str. 1897-1555 / 170-183 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
5. W sprawie Die Legitimität der Neuzeit Hansa Blumenberga [przekład]
KRONOS. METAFIZYKA, KULTURA, RELIGIA Nr 2 r. 2013, str. 135-142 (Inne)
Karl Löwith (Autor oryginału), Paulina Sosnowska (Tłumacz)
6. Czy Hannah Arendt była fenomenologiem
PRZEGLĄD FILOZOFICZNO-LITERACKI Tom 3 r. 2012, str. 397-417 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
7. Edukacja jako sztuka. Emil Rousseau jako wyzwanie hermeneutyczne,
PRZEGLĄD FILOZOFICZNY Tom 4 r. 2012, str. 145-157 (Artykuł)
Rafał Godoń
8. Egzystencjalizm i teologia protestancka [przekład]
KRONOS. METAFIZYKA, KULTURA, RELIGIA Nr 4 r. 2012, str. 174-178 (Inne)
Erik Peterson (Autor oryginału), Paulina Sosnowska (Tłumacz)
9. Idea niemieckiego uniwersytetu. Mit Humboldta ?
TERAŹNIEJSZOŚĆ - CZŁOWIEK - EDUKACJA Nr 4 r. 2012, str. 127-144 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
10. Jean-Jacques Rousseau a kategoria 'innego'
PRZEGLĄD FILOZOFICZNY-NOWA SERIA Tom 21 Nr 4 (84) r. 2012, str. 1230-1493 / 157-171 (Artykuł)
Halina Rotkiewicz
11. Michel Henry i fenomenologia niewidzialnego
PRZEGLĄD FILOZOFICZNO-LITERACKI Tom 3 r. 2012, str. 315-334 (Artykuł)
Paulina Sosnowska (Tłumacz), Dan Zahavi (Autor oryginału)
12. O dwóch książkach nienapisanych /recenzja z Wykładów z filozofii politycznej Kanta Hannah Arendt/
KRONOS. METAFIZYKA, KULTURA, RELIGIA Tom 2 r. 2012, str. 267-274 (Recenzja)
Paulina Sosnowska
13. Peterson - teologicznie zdyscyplinować filozofię
KRONOS. METAFIZYKA, KULTURA, RELIGIA Nr 4 r. 2012, str. 189-193 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
14. Poprawność polityczna i myślenie o polityce.Przypadek Hannah Arendt
KULTURA I EDUKACJA Tom 2 r. 2012, str. 153-168 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
15. Teoria fenomenologiczna i krytyka kultury. Czytanie La Barbarie Michela Henriego
PRZEGLĄD FILOZOFICZNO-LITERACKI Nr 3 r. 2012, str. 361-379 (Artykuł)
Paulina Sosnowska (Tłumacz), James Hart (Autor oryginału)
16. Wyjaśnienia: Jacob Klein i Leo Strauss
KRONOS. METAFIZYKA, KULTURA, RELIGIA Tom 2 r. 2012, str. 124-132 (Artykuł)
Paulina Sosnowska (Tłumacz)
17. Plato`s Allegory of the Cave Reconsidered - The Heideggerian Aproach
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom 3 r. 2011, str. 65-77 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
18. Spór o zasadę Bildung i problem tożsamości żydowskiej w perspektywie 'wczesnej' Hannah Arendt
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Nr 2 r. 2011, str. 79-101 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
19. W trosce o społeczeństwo.W obronie reformy kształcenia ogólnego / Martha Nusnaum
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Nr 2 r. 2011, str. 165-175 (Recenzja)
Paulina Sosnowska
20. Kepler i Platon o możliwym znaczeniu kosmologii dla filozofii wychowania
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom 3 r. 2010, str. 13-40 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
21. Uniwersytet czy przedsiębiorstwo ? Na marginesie 'Rocznika Pedagogicznego' 32/2009
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom 3 r. 2010, str. 179-190 (Recenzja)
Małgorzata Przanowska
22. Od sporu między parweniuszem a pariasem do napięcia między życiem i światem . O genezie filozoficznych i pedagogicznych kategorii Hannah Arendt
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom 3 r. 2009, str. 5-23 (Artykuł)
Paulina Sosnowska
23. Edukacja a transcedencja, czyli dlaczego współcześnie nie należy mieć dzieci oraz dlaczego nie powinno się ich wychowywać
KATECHETA Nr 7-8 r. 2007, str. 89-93 (Artykuł)
Jan Rutkowski
24. Heidegger on Ontotheology. Technology and the Politics of Education/Iain Thomson
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom 1 r. 2007, str. 161-171 (Recenzja)
Paulina Sosnowska
25. Relacja 'świat-życie' w filozofii Hannah Arendt i jej znaczenie dla edukacji
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY Tom 3 Nr 3 r. 2005, str. 19-52 (Artykuł)
Paulina Sosnowska

>>> Następne >>>